גוטרמן על הירש: "הוא נפוליאון, הברכה של הרב אלישיב מלווה אותו"

יעקב גרודקה No Comments on גוטרמן על הירש: "הוא נפוליאון, הברכה של הרב אלישיב מלווה אותו"
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תת-אלוף במילואים וככל הנראה המפכ"ל הבא של ישראל, גל הירש התמנה בשנת 1999 למפקד חטיבת בנימין. תחת פיקודו הייתה העיר מודיעין עילית – עובדה שהביאה אותו להכרות חזקה עם המגזר החרדי.

הבוקר (חמישי) התראיין ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן ב'מדברים אקטואליה' עם בצלאל קאהן ודוד חכם ב'קול חי' וסיפר על היכרותו האישית עם הירש.

גוטרמן שנמצא בעיר כבר 16 שנים סיפר על הירש כי "אני מכיר אותו היטב, מדובר באדם שהוא מנהיג, איש הגון, אינטליגנט, בעל אומץ גדול, מנהיג ששינה את פני מדינת ישראל, קבע גבולות של המדינה לעתיד לבוא, בזמנו שהיה מפקד חטיבת בנימין הוא עסק רבות בעניין גדר הפרדה, יש לו ראיה למרחוק, עליו נאמר: איזהו חכם הרואה את הנולד, הוא קבע בפועל את הגבולות המוניציפליים של מודיעין עילית. מדובר באדם בעל סדר גודל, אמנם הוא נמוך קומה אבל אפשר להגדיר אותו כנפוליאון".

על הביקורות נגד הירש אמר גוטרמן, "בגלל שהוא אדם שבא לשנות, זה מעורר ביקורת אצל אנשים, בשנת 2000 בתקופת האינתיפאדה – הוא הוביל מהלכים, צבאית, כלכלית וחברתית, מי שמכיר אותו ומבקר אותו זה או בגלל שהוא מפחד מהשינויים שהוא יעשה או שהוא מקנא בו".

על החיבור שלו עם הקהילה החרדית, סיפר ראש עיריית מודיעין עילית, "הוא בעל ערכים גבוהים והוא מאוד מכבד, הוא השקיע רבות במודיעין עילית בקהילה החרדית, רצה למקם אותה במקום מכובד בישראל, הוא חיבר את ברכפלד וקריית ספר לעיר חרדית אחת גדולה, הוא הבין שהולך להיות פה משהו גדול".

גוטרמן נזכר במפגש שהיה להירש עם מרן פוסק הדור הגרי"ש אלישיב, "יש להירש ברכה שמלווה אותו מהרב אלישיב. בתקופת האינתיפאדה שהחלה בראש השנה, תושבי קריית ספר הרגישו מאוד את ההסלמה, אנחנו בתוך הקו הירוק והרמטכ"ל קבע עוצר והדרך לעיר נסגרה", נזכר ראש העיר, "הציבור בעיר היה ברובו צעיר שנסע להורים בבני ברק ובגלל העוצר לא היה שייך להיכנס לעיר. בעקבות כך, נפגשתי עם הירש ודיברנו, אמרתי לו שזה בלתי אפשרי והוא הזיז את המחסום פנימה יותר ובכך נפתחה הדרך לקריית ספר".

"בהמשך, הוחלט שבעקבות החשש הביטחוני – התחבורה הציבורית לא תיסע בכביש 443 אלא דרך כביש מספר 1, דבר שהאריך את הדרך", מספר גוטרמן, "בהמשך, שנרגע קצת, הציבור ביקש להחזיר את הנסיעה לכביש 443 מכיוון שהדרך מהירה יותר, שוחחתי על זה עם הירש והצעתי לו ללכת ביחד להרב אלישיב. 'מתאים לי לראות את הרב הראשי שלכם' – אמר לי הירש ובעקבות כך נכנסו להרב אלישיב".

"הרב אלישיב ישב איתו עם המפות ונכנס לכל הפרטים, הם שוחחו על המצב הביטחוני באזור. ושאלת כביש 443 עלתה השולחן. הירש הציג בפני הרב אלישיב את הבעיה הביטחונית של הכביש והרב אלישיב ענה לו כי 'פה בירושלים במאה שערים אין לי גדר עם מזרח ירושלים, ולא יודע מה ההבדל בין ערבי ממזרח ירושלים לדיר קדיס".

לבסוף קבע הרב אלישיב כי "מה שהצבא אומר וחושב זה מה שצריך לעשות והיות וכרגע יש ספק, נמתין כמה חודשים. לאחר זמן מה נכנס הירש שוב להרב אלישיב שקבע שיש לפתוח את הכביש לתחבורה ציבורית".

האם שוחחת עם גל בימים האחרונים?

"בטח, ברכתי אותו ואמרתי לו שנעמוד לצידו ונעזור לו. הוא אמר לי ש'כאיש ציבור, אתה יודע שגלים כאלה גם צריך לדעת איך  לעבור, ואני מקווה שאדע איך לעבור את זה', אמר לי הירש".



0 תגובות